Izložba fotografija u povodu 500. broja magazina Start
Danas se foto-reportere može definirati kao fotografe čiji se radovi objavljuju u štampi. Ne samo kao pratioce ratova u Libanonu ili Južnoj Americi, ili pratioce političke scene, već i majstore portreta i mrtve prirode i modne fotografe. Ako u povijesti fotografije postoji i razvoj načina na koje se promatra svijet, tada foto-reporteri nisu samo oni koji jure za značajnim svjetskim događajima. Tako se može reći da je Guy Bourdin, suradnik Voguea kroz 20 godina, značajan foto-reporter. Tko je više od njega oblikovao današnju viziju žene, luksuza i mode – protustruje čežnje i vanjštine?
Budući da su i novinarstvo i fotografija mnogostrani, prirodno je da danas više ne može postojati jedna definicija fotonovinarstva. Pravi fotografi imaju osobne opsesije; oni su skloni određenim tipovima slika; samosvjesni su, ali neprestano ispituju svijet.
Više no ikad foto-reporteri, upotrebljavajući fotografije kako bi otkrili vlastite utiske o svijetu, predstavljaju nam te utiske na stranicama novina i časopisa. Ti radovi pokrivaju sva područja: od foto-eseja do portreta, mode ili mrtve prirode. Budući da je fotografija, poput novinarstva, subjektivna, može se reći da je došla era fotografa-autora. Od svega što nam daju, najznačajnije je njihovo jedinstveno, osobno gledište. Oni nam daju ono što vide.
Christian Caujoulle