U Odjelu se organiziraju različite radionice, a vezane su uz izložbene i druge projekte Muzeja grada Zagreba. Premda su namijenjene svim dobnim skupinama, posebna pozornost posvećuje se djeci predškolskog i školskog uzrasta kako bi se razvila što neposrednija komunikacija između naših najmlađih posjetitelja i muzejskih predmeta te formirala buduća muzejska publika s razvijenom sviješću o kulturnoj baštini.
Djelovanje Odjela usmjereno je i na osmišljavanje te realizaciju edukativnih programa čiji je cilj upoznavanje učenika s muzejskim predmetima koji su vezani uz teme iz nastavnog programa. Nastojeći stvoriti ugodno i prijateljsko okruženje, na zanimljiv način pokušava se podići kvaliteta izvanškolske nastave organizacijom specijaliziranog vodstva, prilagođenog određenom uzrastu i u skladu sa školskim programom. Potičemo radoznalost i istraživanje tako da djecu upoznajemo s izvornom građom (radionica Istražujemo arheologiju), ujedno razvijajući svijest o potrebi čuvanja, poštivanja i vrednovanja kulturnog naslijeđa kao dijela identiteta zajednice (radionica Iz muzeja moje obitelji).
U Odjelu se, pored nastavnog programa prirode i društva za niže razrede osnovnih škola (Maska rugalica, Likovi iz zagrebačke prošlosti) organiziraju i radionice vezane uz nastavni program likovne kulture (radionice Maske, Crtajmo u Muzeju, Likovi, itd.), ili uz program nastave hrvatskog jezika, tjelesne kulture, vjeronauka, glazbene kulture, itd. Također, kroz neke tematske radionice povezujemo više nastavnih jedinica. Najčešći rezultat naših edukativnih programa je izložba radova. Odjel od samog početka sudjeluje u zajedničkoj muzejskoj akciji u povodu obilježavanja Dana muzeja organizirajući programe i akcije čiji je cilj kroz zadanu temu prezentirati djelovanje i značaj muzejskih ustanova.
Poneki od programa postali su tradicionalni, kao npr. akcija Maske ili Fotografija i mladi. Akcija Maske realizira se u suradnji s Centrom za kulturu i informacije Maksimir, a održava se u vrijeme fašnika. Tada se organiziraju tematske radionice, a akcija završava izložbom. S druge strane, projekt Fotografija i mladi pokrenut je 2008. s ciljem da se potiče kreativno izražavanje učenika kroz fotografski medij. Već dugi niz godina Odjel posvećuje posebnu pozornost osobama s posebnim potrebama (mentalno retardiranima te slijepim i gluhoslijepim osobama). Možemo se pohvaliti kako smo prvi muzej na ovim prostorima koji je izdao vodič po stalnom postavu, u hrvatskom i engleskom izdanju, za slabovidne, slijepe i gluhoslijepe osobe, te sve osobe koje imaju problema s vidom. Sukladno tome, razvijajući našu suradnju s njima, 2009. godine započeli smo realizaciju projekta Dani otvorenih vrata u kojem se za slijepe i gluhoslijepe osobe, jednom mjesečno uz pratnju specijaliziranog i muzejskog vodiča, mogu besplatno razgledati stalni postav ili povremene izložbe.
Poveznice
Povezane izložbe
Povezani članci i publikacije
-
Taslak, Sunčica. Zagrepčani su umirali od sifilisa još prije 400 godina. // 24 sata Express, god. 4, br. 151, 24. svibnja 2013., str. 68-69.
-
Karapandža, Branko. Dan bijelog štapa: Tko gleda, a tko vidi? // Zagreb.hr, god. IV, br. 54, 21. listopada 2011., str. 16-17.
-
Za Dan muzeja biciklom kroz povijest Zagreba. // Zagreb.hr, god. III, br. 36, 4. svibnja 2010., str. 22.
-
Šimunović, Ružica. Baština u vremenskom stroju. // Vijenac, god. VII, br. 135, 6. svibnja 1999., str. 18.
-
Leiner, Vesna; Renata Brezinščak Djelovanje Sekcije za muzejsku pedagogiju i kulturnu akciju HMD-a. // Vijesti muzealaca i konzervatora 65, 1(2016), str. 38-46.
-
Leiner, Vesna. Kako približiti muzej osobama s invaliditetom: publikacije za slijepe i slabovidne osobe – Vodič po Muzeju grada Zagreba. // Publikacije za osobe s invaliditetom – nakladnički izazov za muzeje / urednica Snježana Radovanlija Mileusnić. Zagreb : Muzejski dokumentacijski centar, 2016. Str. 49-60.
-
Leiner, Vesna; Boris Mašić. Suradnja muzejskih djelatnika kao osnova komunikacije s korisnicima. // VII. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem : Rijeka, 14. – 16. studenoga 2012. : zbornik radova Partnerstvo / urednica Milica Đilas. Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2015. Str. 258-264.
-
Leiner, Vesna. The role of museums in the democratization of society, with special reference to the Zagreb City Museum. // Old questions, new answers: quality criteria for museum education : Proceedings of the ICOM CECA '11 Conference, Zagreb, September 16 – 21, 2011 / editor Željka Jelavić. Zagreb : ICOM Hrvatska, 2012. Str. 284-291.
-
Leiner, Vesna; Boris Mašić. Arheologija i najmlađi posjetitelji na primjeru Muzeja grada Zagreba. // III. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem : Vukovar, 14. - 16. listopada 2004. : zbornik radova / glavni urednik Eduard Kletečki. // Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2006. Str. 90-95.
-
Leiner, Vesna. Novi vodič po Muzeju grada Zagreba. // Informatica Museologica. 36, 1-2(2005), str. 127.
-
Leiner, Vesna. Komunikacija s osobama s posebnim potrebama u muzeju. // I. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem : Pula, 14. – 16. lipnja 2001. : zbornik radova / glavna urednica Mila Škarić. Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2002. Str. 204-208.
-
Leiner, Vesna; Tomislav Buntak. Suradnja Muzeja grada Zagreba i Centra za kulturu i informacije Maksimir. // I. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem : Pula, 14. – 16. lipnja 2001. : zbornik radova / glavna urednica Mila Škarić. Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2002. Str. 261-263.
-
Leiner, Vesna. Put pod noge. // Vijesti muzealaca i konzervatora. 47, 1-2(1998), str. 10-15.