Fotoklub Zagreb i Fotosavez Hrvatske, gostovanje u Muzeju grada Zagreba, deseta izložba članica Fotokluba Zagreb u povodu Međunarodnog dana žena i 90-godišnjice Fotokluba Zagreb
Danas mnoge naše kuće kulture posvećuju veliki dio svog rada fotografiji, pa se tako i unutar njihove izlagačke djelatnosti sve više i češće susrećemo i s ovom granom likovnog bavljenja. U nizu izložbi koje Fotoklub Zagreb ostvaruje u raznim prostorima, ova izložba u jubilarnoj 90-godišnjici djelovanja ima svoje specifično mjesto. Ne samo kao prilog ukupnosti događanja u našem fotoamaterskom životu, već štoviše ona je znak i potvrda vrijednih nastojanja autorica-članica ovog kluba u ostvarivanju izlagačkog kontinuiteta i prezentiranja svojih dostignuća široj publici.
Pružila nam se tako mogućnost da se upoznamo s radovima vrijednih autorica: Milice Borojević, Marije Braut, Jasenke Odić-Jendrašić, Nade Orel, Slavke Pavić, Vesne Prica, Višnje Serdar, Jelene Šepat, Erike Šmider, Zlate Vucelić i Nevenke Vujić.
Imamo, dakle, pred sobom cijeli niz različitih fotografskih ličnosti, pa tako i niz različitih pogleda na svijet. Niz raznovrsnih, a opet zanimljivih zabilješki njihova poimanja i viđenja. Recimo odmah da se vrijednost ovih fotografija sastoji u njihovoj naglašenoj životnosti, u njihovom stvarnom i nepatvorenom prenošenju svakodnevnih pojava i stanja sa kojima se čovjek susreće. Naoko ništa novo, ali ipak, niz problema svojstvenih prostorima i situacijama u kojima se njihova kamera zatekla.
Svojstveno svima autoricama je opažanje. Ne zaokuplja ih samo “pismena vrijednost” motiva koji fotografiraju, no ne podcjenjuju vrijednost istine – respektiraju stvarnost i nikad ju ne iskrivljuju. S takvim je radovima lako ostvariti onaj traženi komunikativni odnos, jer sve te poruke sadrže i određene likovne vrijednosti. Iz toga jasno proizlazi i ocrtava se njihov stav u odnosu na zadovoljene interese unutar fotografije. A to je prije svega naglašena želja za što jasnijim ostvarenjem krajnjeg cilja – estetski dokument misaonog doživljaja, produkt vlastitog načina mišljenja bez utjecaja već viđenih i priznatih ostvarenja. I to je ono ispravno. Unutar vlastitih mogućnosti razvijaju svoj samostalni misaoni koncept, kojeg je produkt fotografski obrađena kreacija. U svojoj biti više jednostavna, čista i bez suvišnih dodataka, kojoj je glavna značajka kompoziciona smišljenost.
Zdenko Kuzmić
Slike s izložbe
foto Josip Vranić, MGZ