Centar za kulturu i informacije Maksimir u suradnji s Muzejom grada Zagreba, 2. radionica u okviru projekta "Moj kvart za novo stoljeće" na kojoj su sudjelovali zagrebački i austrijski gimnazijalci
Autori projekta: Vesna Leiner, Tomislav Buntak, Jasmina Serdar
Oblikovanje izložbe: Tomislav Buntak, Vesna Leiner
Raster suvremenoga grada sadrži u sebi dinamiku pokreta, promjenu gustoće i pulsiranja života koji ga ispunjava.
Veće urbane cjeline gusto prekrivaju svoje područje, koristeći svaki metar, a manji gradići se lijeno šire, nesvjesni slobode prostora koji ih okružuje.
Radionica je imala dva cilja:
- spojiti dijelove gradskog rastera austrijskih gradića i Zagreba u jednu cjelinu
- pojedinačne detalje austrijskih gradića ili Zagreba pretvoriti u zasebnu cjelinu.
Na fotokopiranom planu gradova učenici četvrtih razreda gimnazija djelovali su jezikom boje, pokušavajući opipati puls detalja koje su dobili i preoblikovati ih u nešto novo.
Nakon svladavanja prvih poteškoća i djelovanjem kroz nesvjesno korištenje "namjerne slučajnosti" ili praćenjem ritma grada na detalju koji su obrađivali, nastali su radovi bogatih kolorističkih cjelina – novi gradovi u kojima njihove silnice određuje ritam boje. Promjene detalja pokretač su svih promjena. One se događaju kad broj novih detalja postane velik, a nama se čini da je ta promjena logičan tijek zbivanja u razvoju našeg društva.
Pokušaj osvješćivanja brojnih pozitivnih mogućnosti – kako utjecati na poboljšanje kvalitete života u urbanoj sredini i mijenjanje detalja našeg okruženja – glavni su ciljevi projekta "Moj kvart za novo stoljeće".
U radionici su sudjelovali:
- učenici IVa razreda XVIII gimnazije iz Zagreba (voditeljica grupe Milica Bračun, prof.)
- učenici IV razreda Gimnazije BAKIP (Bundesbildungsanstalt für Kindergartenpädagogik) iz Murecka u Austriji (voditelji grupe: Mastrid Gutjahr, prof. i Günther Preindl, prof.)
Slike s radionice i izložbe
foto Miljenko Gregl, MGZ
Vezani članci
Kritovac, Fedor. Povežimo gradove. // Komunalni vjesnik, god. XVI, br. 242, 23. svibnja 2001., str. 12.