Ivan Gerersdorfer (Zagreb, 1927. – Zagreb, 1993.) prikupio je jedinstvenu zbirku glazbenih automata izrađenih u razdoblju od 1814. do 1914., kada su njihova tehnička rješenja i glazbene mogućnosti razvijene do vrhunca. U zbirci su zastupljeni različiti tipovi i oblici glazbenih automata.
Glazbena kutija, herophon, ariston i euphonion oplemenjivali su ambijente srednjoeuropskih građanskih domova. Najbrojnije su glazbene kutije, čije zvukove stvaraju ugođeni zupci čeličnog češlja, a u nekima su uz njih ugrađena zvonca i drveni bubnjići te naprava koja omogućuje oponašanje zvuka harfe.
Lijep je vizualni dojam na pojedinim primjercima postignut figurama leptira, pčela i ptica na dijelovima njihovih mehanizama, a u zbirci se nalazi i glazbena kutija s likom sove i mehanička ptica. Glazba koju su reproducirale orguljice uličnih svirača, organetto, phonola i orkestrion slušala se na gradskim ulicama i trgovima te u gostionicama i plesnim dvoranama.
Od vrlo popularnih orkestriona, čija je temperamentna i dinamična glazba mogla nadomjestiti čitav orkestar, treba istaknuti onaj s trgovačkom oznakom Drucker, prve zagrebačke umjetno obrtne dvorane u Ilici 39. Izrađen početkom 20. stoljeća u Austriji ili Češkoj, pronađen je u vrlo lošem stanju, pa ga je Ivan Gerersdorfer restaurirao u svojoj radionici.
Značajan dio zbirke čine fonografi – senzacionalni izum 19. stoljeća i gramofoni, koji su zbog kvalitetnije reprodukcije zvuka osvojili europsko tržište i označili početak suvremene diskografije. Zbirka sadrži i matrice za glazbene automate i dragocjene stare gramofonske ploče renomiranih svjetskih i domaćih tvrtki, pribor te reklame i presnimke fotografija glazbenih uređaja koje su upotpunjavale ambijent zbirke. Njezin fundus čini blizu 300 predmeta. Izuzetne kulturno-povijesne i dokumentarne vrijednosti, zbirka približava dio glazbene kulture i bogatog društvenog života Zagreba s kraja 19. i početka 20. stoljeća.
Ivan Gerersdorfer, urarski majstor, taj je zanat izučio upravo iz ljubavi prema glazbenim automatima. Sam je izrađivao male glazbene automate i stavljao ih u satove. Sistematski je sakupljao te sam restaurirao i održavao sve mehaničke instrumente u zbirci.
Kabinet mehaničkih glazbenih automata za njegova je života bio smješten u palači Magdalenić-Jelačić u Demetrovoj 7, u dvije prostorije u prizemlju, a od 1960. bio je otvoren za javnost. Ivan Gerersdorfer, ujedno i vrsni poznavatelj glazbenih automata, pisao je o njima u periodici i autor je kataloga vlastite zbirke (Kabinet muzičkih automata, 1970.). Započeo je suradnju s Muzejom grada Zagreba i u njemu priredio dvije izložbe - Koncerti sa starih ploča (1973.) i Sto godina zapisivanja zvuka (1977.).
Godine 1977. darovao je svoju zbirku gradu Zagrebu, a 1994. ona je predana na upravljanje Muzeju grada Zagreba, u čijem je u stalnom postavu, u dijelu posvećenom zbirkama donacijama, izložena od studenoga 1998. Prezentirana je tako da je moguć neposredni doživljaj osebujnoga zvukovnog svijeta mehaničke glazbe. Zbirka će se, uređenjem Muzeja donacija u palači Magdalenić-Jelačić, ponovno prezentirati na mjestu s kojim je u memoriji grada i njegovih stanovnika neraskidivo povezana.