• Hrv Eng
  • Digitalna pristupačnost
    • Povećaj font
    • Smanji font
    • Promijeni kontrast
    • Promijeni font
    • Sivi tonovi
    • Istakni poveznice
    • Vrati izvorno
  • Posjetite nas 
    • Muzej grada Zagreba
    • Vanjske zbirke
    • Knjižnica, odjel dokumentacije i fotografske zbirke
  • O muzeju 
    • Opći podaci
    • Povijest muzeja
    • Djelatnici muzeja
    • Informiranje, akti, javna nabava
    • Natječaji i javni pozivi
    • Pristupačnost Muzeja
  • Odjeli 
    • Informatički odjel
    • Knjižnica
    • Odjel dokumentacije
    • Pedagoško-andragoški odjel
    • Preparatorske radionice
  • Zbirke 
  • Izložbe 
    • Stalni postav
    • Povremene izložbe
    • Virtualne izložbe/online zbirke
  • Edukacija 
  • Projekti 
  • Događanja 
  • Izdanja 
    • Posjetite nas
      • Muzej grada Zagreba
      • Vanjske zbirke
      • Knjižnica, odjel dokumentacije i fotografske zbirke
    • O muzeju
      • Opći podaci
      • Povijest muzeja
      • Djelatnici muzeja
      • Informiranje, akti, javna nabava
      • Natječaji i javni pozivi
      • Pristupačnost Muzeja
    • Odjeli
      • Informatički odjel
      • Knjižnica
      • Odjel dokumentacije
      • Pedagoško-andragoški odjel
      • Preparatorske radionice
    • Zbirke
    • Izložbe
      • Stalni postav
      • Povremene izložbe
      • Virtualne izložbe/online zbirke
    • Edukacija
    • Projekti
    • Događanja
    • Izdanja
  • Hrv Eng
  • Digitalna pristupačnost
    • Povećaj font
    • Smanji font
    • Promijeni kontrast
    • Promijeni font
    • Sivi tonovi
Strelica koja vodi na vrh stranice Na vrh
  • Naslovnica
  • Izložbe
  • Stalni postav
  • Odjeci zagrebačkih događanja

Odjeci zagrebačkih događanja

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

U javnom gradskom prostoru plakati su utjecali na publiku sadržajem, tekstualnim i slikovnim značajkama vremena. Često su oblikovani kao prenesena slika ukusa sredine u kojoj su nastali kao znak moći i promicanja društva u povijesnim mijenama. Svojevrsni je to vremeplov - pregled života u gradu tijekom XX. stoljeća, viđen kroz ilustracije.

Održavanje velike gospodarske manifestacije Zagrebački zbor, počam od 1910. god., potaknulo je dolazak stranaca u glavni grad. Uvažavanjem načela suvremene propagande svraćati pozornost zgodnim objavama, oglasima u novonastalim uvjetima ponude i potražnje, Zagreb je dobio svoj prvi i najstariji turistički plakat - uz slogan “Zagreb - Lijepa Hrvatska”.

Masovna produkcija plakata uslijedila je nakon Prvog svjetskog rata. Oglašavaju se specijalizirane priredbe Zagrebačkog zbora, sportske manifestacije, za ljubitelje umjetnosti koncerti i izložbe, reklamiraju proizvodi radi osvajanja tržišta - ovakvim učestalim načinom javnog komuniciranja djelo primijenjene umjetnosti prelazi u medij te se 1928. god. osniva Zavod za znanstveno proučavanje reklame i umjetničku reklamnu produkciju IMAGO kao jezgro budućih specijaliziranih propagandnih agencija.

U razdoblju NDH u okviru državne službe Promičba djeluje Izložbeno grafički odsjek (IGO) na Cvjetnom trgu, gdje zaposleni umjetnici anonimno produciraju na stotine plakata u službi političke propagande, koja je bivala sve agresivnija kako se rat bliži kraju.

I kad je poslije 1945. god. OLIKPROP dobio zadatak da plakatom ubijedi pučanstvo, objedinjuje se i sadržaj i tipologija sve do najave repertoirea kinematografa s isključivo sovjetskim filmovima.

U 50-im i 60-im godinama javljuju se velike razlike. S jedne strane nudi se iluzija općeg društvenog blagostanja: izložbe velikih privrednih uspjeha, poziv trudbenicima na more (u jesen, uz 70 % popusta), udoban hod u obući Astra za cijelu obitelj. Istodobno, unatoč doktrini socijalističkog realizma javlja se moderno grafičko oblikovanje plakata. U okviru Studentskog centra, program Teatra &TD prati prepoznatljiv vizualni identitet, održava se biennalni festival IFSK i djeluje Galerija SC. Grafički studio za sitotisak SC postaje mjesto produkcije plakata za gotovo sva umjetnička područja. U suradnji s vrsnim umjetnicima ovakav oblik javnog komuniciranja uveo je visoke standarde u Zagrebu, koji su prepoznati i na međunarodnom planu.

Željka Kolveshi

Podijelite sadržaj

  • Facebook
Zagreb u samostalnoj državi Hrvatskoj
Radna soba Ivana pl. Zajca

  • Posjetite nas 
    • Muzej grada Zagreba
    • Vanjske zbirke
    • Knjižnica, odjel dokumentacije i fotografske zbirke
  • O muzeju 
    • Opći podaci
    • Povijest muzeja
    • Djelatnici muzeja
    • Informiranje, akti, javna nabava
    • Natječaji i javni pozivi
    • Pristupačnost Muzeja
  • Odjeli 
    • Informatički odjel
    • Knjižnica
    • Odjel dokumentacije
    • Pedagoško-andragoški odjel
    • Preparatorske radionice
  • Zbirke 
  • Izložbe 
    • Stalni postav
    • Povremene izložbe
    • Virtualne izložbe/online zbirke
  • Edukacija 
  • Projekti 
  • Događanja 
  • Izdanja 

Muzej grada Zagreba
Opatička 20
10000 Zagreb

Tel: +385 1 4851 361
        +385 1 4851 362

e-mail: mgz@mgz.hr

Radno vrijeme:
UTORAK – SUBOTA: 10:00 – 18:00
NEDJELJA: 10:00 – 14:00

Muzej je zatvoren blagdanima i državnim praznicima.

VODIČKA SLUŽBA I NAJAVA GRUPA:
info@mgz.hr   

  • Marketing i PR
  • Zahtjev za korištenje građe
  • Cjenik usluga
  • Impresum
Izrada NOVENA